Hugo Buiten
2/5
2 weken geleden is mijn oma overleden.
Als naaste familie hebben wij bij Roza in Ouderkerk a/d Amstel (waar mijn oma het grootste deel van haar leven woonde)
een rouwstuk besteld. De eisen waren: kistvullend ovaal stuk, vooral niet rond. Over het afleveren was afgesproken
om het stuk ruim voor 10 uur 's ochtends te bezorgen bij het uitvaartcentrum omdat de uitvaart om 11 uur zou beginnen.
De bloemist gaf aan dat dit geen probleem was en dat ze er 'helemaal zin in had' , wat we al wat ongepast vonden. De prijs
zou tussen de 125 en de 175 euro zijn.
Op de dag van de uitvaart werden we om 10 uur ontvangen bij het uitvaartcentrum en, na alles doorgesproken te hebben, vroeg
de ceremoniemeester of wij de bloemen mee hadden. Verbaast antwoordden wij dat deze er al hadden moeten zijn en mijn moeder
belde gelijk de winkel. "Het was toch 11 uur was het antwoord, en "nou we zijn onderweg hoor, het zal er zo wel zijn".
De laatste wandeling naar het crematorium moest dus met een kale kist, zonder bloemen.
Uiteindelijk om 5 voor 11 (!) vroeg de ceremoniemeester of het bloemstuk met zalkleurige en witte rozen was. Dat klopte, en ze
ging gelijk de bloemen op de kist leggen, waarna de uitvaart begon. We zagen de bloemen toen voor het eerst en wat bleek:
Een rond bloemstuk, dat nog niet eens 1/3e van de kist besloeg. Totaal niet wat was afgesproken.
3 dagen later is mijn oom gaan betalen en heeft zijn beklacht gedaan. Tot onze grote ontsteltenis was de bloemist het
totaal niet eens met de klachten. De bloemen waren in haar ogen zelfs 'te vroeg"(!!), en PRECIES zoals afgesproken.
Geen enkele vorm van excuus of een opmerking van 'goh wat vervelend'. Kosten: 175 euro!